آیا ریزش مو واگیر دار است؟

repair damaged hair
ریزش مو یکی از عواملی است که می تواند فرد را با مشکلاتی روبرو کرده و روند زندگی وی را مختل کند. برای مقابله با ریزش مو ابتدا باید با عوامل متعدد بروز آن آشنا شد.

علت های ریزش مو:
دلایلی همچون سوختگی، قرارگرفتن در معرض اشعه ایکس، عفونت های قارچی میکروبی، خونریزی و جراحی های شدید، مصرف داروهای ضد سرطان و پرکاری تیروئید می توانند تاثیر قابل توجهی بر ریزش مو داشته باشند.
در این میان ریزش مو ناشی از عفونت‌های قارچی به راحتی قابل انتقال بوده و در سنین قبل از بلوغ به شکل طاسی سر اتفاق می‌افتد.
یزش مو قارچی نشانه های مختلفی دارد :
شکنندگی و تغییر رنگ مو به خاکستری و یا پوسته پوسته شدن کف سر از علایم ریزش مو قارچی به شمار می‌آید. همچنین عدم رعایت بهداشت مثل تماس پوست خراشیده با خاک منجر به سرایت این بیماری از حیوان به انسان و انسان به انسان می‌شود.
بیماری قارچی به راحتی سرایت می کند:
 متاسفانه ریزش مو قارچی به آسانی و با هر تماس مستقیمی از طریق وسایل شخصی بیمار و موهای ریخته شده قابل انتقال است. به همین خاطر اگر یکی از اعضای خانواده دچار این مشکل شد باید بقیه افراد خانواده نیز معاینه شده و درصورت سرایت در همان مراحل ابتدایی درمان شوند.
روند درمانی این بیماری:
در صورت بروز مشکل باید به پزشک مراجعه کرد چرا که عفونت‌های قارچی در کف‌سر به راحتی با داروهای ضدقارچ قابل درمان است. این در حالی است که در صورت تعلل در درمان، امکان رویش مجدد مو وجود ندارد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

تهران – پاسداران - چهاراره پاسداران – خیابان مغان – خیابان مژده – انتهای فرعی چهارم - نبش کوچه نسترن مجتمع پزشکان 91 - طبقه همکف - مرکز پوست و مو و تناسب اندام